Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  ثبت شركت ثبت شركت

خدمات ثبتی محمد

بهترين قالب براي ثبت شركت

بهترين قالب براي ثبت شركت

پيچيدگي روابط بين شركا و مراقبت از منافع و به دست آوردن مزاياي مورد انتظار از مهم ترين عوامل براي ثبت شركت است. بسياري از افرادي كه به دنبال داشتن يك شخصيت حقوقي در قالب ثبت يك شركت هستند در خصوص نوع مشاركت خود و احتمالا منافع و تعهدات خود در شركت ابراز نگراني مي كنند. شايد يكي از مهم ترين دلايلي كه بسياري از كسب و كارها پس از ثبت شركت به موفقيت مورد انتظار خود نمي رسند همين عدم شفافيت بين شركا و نوع مشاركت آنها در ثبت شركت باشد.

در اينجاست كه اهميت انتخاب قالب شركت براي ثبت شركت بيش از پيش مشخص مي شود. قانون تجارت ايران به خوبي با تعريف 7 نوع شركت تجاري و 1 موسسه غير تجاري به صورت ردقيق به موضوعاتي مانند روابط تجاري بين شركا پرداخته است.

شركت ها در ساختار حقوقي قانون تجارت ايران به دو دسته كلي تقسيم مي شوند. يا از نوع شركت اشخاص هستند و يا از نوع شركت هاي سرمايه اي. هر چند برخي از آنها از هر دو وام دار هستند و در واقع هم سرمايه اي و هم اشخاص به نوعي تصور مي شوند.

آنچه كه اهميت دارد اين توجه به تفاوت اين نوع شركت ها است كه در ضمن خود تفاوت هاي بيشتري نيز به همراه دارند. در شركت هاي سرمايه اي اعتبار شركت به سرمايه شركت وابسته است و در واقع اشخاص رنگ كمتري و يا اهميت كمتري در اين نوع شركت ها دارند. با اين توضيح كه هر گاه شركتي به صورت سرمايه اي شكل بگيرد اين افراد تنها به اندازه سرمايه و يا سهام خود كه از سرمايه سرچشمه مي گيرد در شركت مسئوليت و ديون دارند، از مزاياي و سود شركت منفعت مي برند و در اصل بيش از سرمايه يا سهام خود در شركت مسئوليت ندارند.

اما شركت هاي اشخاص عمدتا اعتبار خود را از اشخاص دريافت مي كنند. به اين مفهوم كه مشتريان اين نوع شركت ها افراد را مي شناسند و به اعتبار اين افراد است كه مشتري شركت مي شوند و يا وارد معاملات و تعاملاتي با شركت مي شوند. بنابراين در اين نوع شركت ها اشخاص بايد تمامي تعهدات و ضمانت شركت را عهده دار شوند. به عبارت ديگر در شركت هاي اشخاص به دليل اينكه اعتبار شركت وابسته به نام و شهرت افراد است بايد خود اين اشخاص تمامي تعهدات شركت را عهده دار شوند.

بنابراين در زمان ثبت شركت آنچه كه اهميت دارد شناخت اين نوع مشاركت ها است. هر چند عوامل ديگري نيز در اعتبار شركت ها نقش دارد. مثلا ساختار قانوني و يا مدت زمان مديريت و نحوه نظارت بر شركت ها نيز در هر قالب شركتي با هم تفاوت هايي را دارد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/10/11 ساعت: ۱۳ توسط:sabtsherkat20 :

ثبت شركت در مناطق آزاد تجاري

ثبت شركت در مناطق آزاد تجاري

منطقه آزاد به منطقه اي استراتژيك، ويژه و خاص در هر كشور گفته مي شود كه معمولا در مجاورت بنادر و يا مناطق با دسترسي عالي به ديگر كشورها ساخته مي شود و قوانين ساده تري براي تجارت با ديگر كشورها در اين مناطق حاكم است. قوانين خاص گمركي در اين مناطق ديده نمي شود و واردات و صادرات در منطقه آزاد تجاري بسيار ساده تر است. مناطق آزاد تجاري به منظور تعامل و مشاركت بيشتر با شركت ها و تجار خارجي در نظر گرفته شده است و به عنوان مبداي براي ورود تكنولوژي هاي جديد شناخته مي شود و فرصت هاي  بسيار زيادي را پيش روي شركت ها قرار مي دهد تا بتوانند بازار خود را به مناطق مختلف جهان و با مشتريان شناخته شده بيشتر توسعه دهند.

ثبت شركت در منطقه آزاد تجاري سرشار از مزايايي است كه برخي از آنها را مي توان معافيت مالياتي 20 ساله، بخشودگي سود و عوارض گمركي، نبود تشريفات زياد اداري و مقررات كشوري، سرعت بيشتر در واردات و صادرات و غيره را نام برد. حال براي ثبت شركت در منطقه آزاد تجاري كه مورد سوال بسياري از فعالان اقتصادي است بايد به ترتيب زير عمل كرد:

مراحل ثبت شركت در مناطق آزاد تجاري:

-              ارائه درخواست براي ثبت شركت در مناطق آزاد و يا ثبت شعبه و نمايندگي شركت در منطقه تجاري مورد نظر

-              در صورتيكه اولين بار است براي ثبت شركت اقدام مي كنيد بايد فرم تعيين نام را نيز تكميل و 5 نام به ترتيب اولويت براي شركت انتخاب كنيد.

-              قالب و نام شركا را مشخص مي كنيد و يا اگر براي شعبه و يا نمايندگي اقدام مي كنيد بايد استعلامي در خصوص وجود چنين واحد ثبتي از سمت شعبه منطقه گرفته شود.

-              ارائه مجوز  سرمايه گذاري توسط واحد منطقه مربوطه به متقاضي براي ثبت شركت و يا ثبت شعبه

-              تكميل مدارك مورد نياز براي ثبت شركت در منطقه آزاد تجاري مورد نظر

-              بررسي و كنترل مدارك ارائه شده توسط متقاضي

-              پرداخت هزينه هاي ثبت شركت يا شعبه و نمايندگي

-              دريافت دفاتر پلمپ مالياتي

-              آگهي كردن موضوع ثبت شركت يا راه اندازي شعبه در منطقه تجارت آزاد مورد نظر

به ياد داشته باشيدكه در حال حاضر 7 منطقه آزاد تجاري در ايران فعال است و سرمايه گذاري در اين مناطق به دليل شرايط ويژه اقتصادي در اين مناطق براي هر شركت و يا توليد كننده اي مي تواند مزاياي بسيار زيادي به همراه داشته باشد. براي ثبت شركت در مناطق آزاد و يا ثبت شركت در مناطق ويژه اقتصادي حتي با مشاوران حقوقي خبره مشورت كنيد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/10/7 ساعت: ۲۰ توسط:sabtsherkat20 :

هزينه ثبت شركت

هزينه ثبت شركت

بسياري از كسب و كارها به منظور توسعه فعاليت ها و دستاوردهاي خود نياز به ورود به دنياي حقوقي و ثبت شركت هستند. در واقع ثبت شركت هر چند الزامي نيست اما مي تواند ساختارهاي يك كسب و كار را به صورت كلي تحت تاثير قرار داده و دنياي بسيار بزرگتري را پيش روي اعضا شركت قرار دهد.

فرصت هاي بي شماري كه ثبت شركت در دنياي پر از رقابت امروزي فراهم مي كند را نمي توان ناديده گرفت. بخصوص اينكه اغلب شاهد اين موضوع هستيم كه بسياري از شركت هاي بزرگ تر و يا ادارات و سازمان هاي دولتي تنها خواهان قرارداد و همكاري با اشخاصي هستند كه در لباس حقوقي با آنها وارد معامله و قرارداد مي شوند.

موضوع مورد بحث اين است كه هزينه ثبت شركت چقدر مي باشد؟ اينكه براي ثبت شركت چقدر بايد هزينه كنيد به موضوعات متفاوتي بستگي دارد و به همين جهت نمي توان رقم و يا هزينه درستي محاسبه كرد.

به عنوان مثال خود موضوع ثبت شركت هزينه متفاوتي دارد كه بايد به حساب اداره ثبت شركت ها واريز شود. هزينه ثبت، هزينه باطل كردن تمبر و غيره از اين دست است. از طرفي نيز هزينه هاي آگهي در روزنامه رسمي و يا آگهي كردن موضوع ثبت شركت در روزنامه اي كثير الانتشار را نيز بايد به آن افزود.

خود شركت نيز هزينه هايي را مي طلبد. به عنوان مثال براي ثبت شركت سهامي خاص بايد حداقل 100 هزار تومان سرمايه اوليه در حساب شركت واريز شود كه البته 35 درصد از آن در ابتدا الزامي است. يا براي ثبت شركت سهامي عام بايد حداقل 500 هزار تومان واريز سپرده داشته باشيد. اين مبلغ مي تواند بسيار بيشتر نيز در نظر گرفته شود.

اگر شركت توسط خو  فرد ثبت شود هزينه اي براي وكيل و يال شركت حقوقي نياز نيست پرداخت شود اما اغلب ترجيه مي دهند كه شركت را موسسات حقوقي براي آنها ثبت كنند تا هزينه اي براي دوباره كاري و يا اتلاف زمان ندهند و مهم تر اينكه مطمئن باشند كه شركت به صورت درست ثبت شده و مشكلات قانوني و حقوقي هم ندارد. از اين رو اگر شركت توسط موسسات ثبت شركت ثبت شود نيز هزينه اي محدود براي ثبت شركت بايد در نظر گرفته شود.

حال بايد ديد هدف شما براي ثبت شركت چيست. براي اين كار مشورت با كارشناسان حقوقي را در برنامه خود داشته باشيد تا زير بار هزينه هاي نا متعارف نرويد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/10/6 ساعت: ۱۸ توسط:sabtsherkat20 :

مزاياي ثبت شركت در مناطق آزاد تجاري

مزاياي ثبت شركت در مناطق آزاد تجاري

بسياري از شركت هاي موفق در دنيا رويكرد بسيار محكمي به مناطق آزاد تجاري دارند. آنها در حوزه استراتژيك خود فعاليت در مناطق آزاد تجاري را به خوبي درك كرده اند و يكي از مناطق ويژه سرمايه گذاري در اغلب شركت هاي موفق در دنيا، مناطق آزاد تجاري هستند. جالب تر اينكه اين شركت ها نه تنها در مناطق آزاد تجاري كشور خود بلكه در بسياري از مناطق آزاد تجاري ديگر كشورها نيز فعال هستند و از مزاياي اين مناطق نيز بهره مي برند.

اگر به دنبال ثبت شركت هستيد و يا قبلا شركت خود را به ثبت رسانده ايد و به دنبال توسعه فعاليت هاي خود و سودآوري بيشتر هستيد در ايران نيز 7 منطقه تجارت آزاد وجود دارد كه ثبت شركت در منطقه آزاد تجاري و يا ثبت شعبه و نمايندگي در منطقه آزاد تجاري را به شما پيشنهاد مي دهند.

ثبت شركت در مناطق آزاد تجاري در هر منطقه از دنيا منافع و مزاياي زيادي براي شركت ها و فعالان اقتصادي به همراه دارد اما در ايران نيز مي توانيد با ثبت شركت در منطقه آزاد تجاري از مزاياي زير بهره مند شويد:

-         20 سال برخورداري از معافيت مالياتي براي كليه فعاليت هاي اقتصادي كه در اين مناطق انجام شود.

-         ثبت شركت در منطقه آزاد تجاري فرصت تعامل با بازرگانان و تجار خارجي كه بدون نياز به ويزا به اين مناطق وارد مي شوند را براي شما فراهم مي كند.

-         براي ثبت شركت مي توانيد با ابتاع خارجي مشاركت كنيد و يا اتباع خارجي در مناطق آزاد تجاري مي توانند به صورت مالكيت 100 درصدي صاحب شركت شوند.

-         سرمايه گذاران خارجي زيادي در مناطق آزاد تجاري فعاليت مي كنند زيرا مورد حمايت هاي شديد دولت هستند.

-         ورود و خروج ارز به صورت نامحدود در اين مناطق انجام مي شود.

-         خدمات مالي و ارزي متنوع و منعطفي در اين مناطق صورت مي گيرد.

-         تمامي خدمات بانكي و بيمه اي در مناطق آزاد تجاري براي شركت ها به شكل گسترده در دسترس هستند.

-         در تمامي مناطق تجارت آزاد ايران بورس اوراق بهادار و بورس نفت و محصولات پتروشيمي فعال است و شركت ها مي توانند در بورس فعال باشند

-         مواد اوليه وارداتي و ماشين آلات صنعتي كليدي در اين مناطق براي واحد هاي توليدي با معافيت هاي گمركي ويژه همراه هستند.

-         فرايند هاي اداري در مناطق آزاد اقتصادي مانند ثبت شركت و يا ثبت شعبه خارجي بسيار ساده تر و با تشريفات بسيار ساده انجام مي شود.

-         صادرات و ترانزيت كالا در اين مناطق بسيار راخت است و تشريفات زيادي براي صادرات مجدد وجود ندارد

-         ثبت شركت در اين مناطق به منظور محدود بدون در فعاليت هاي داخلي نيست و شركت هاي ثبت شده در مناطق آزاد تجاري با شركت هاي داخلي و يا بازار داخلي نيز مي توانند به راحتي در تعامل و همكاري باشند.

اين تنها بخشي از مزاياي شناخته شده براي ثبت شركت در مناطق آزاد بود. برخي از مزاياي اين مناطق را به راحتي نمي توان به رشته تحرير در آورد. مثلا اينكه مسيرهاي دريايي در دسترس، راه هاي زميني عالي، مسيرها و فرودگاه هاي بين المللي و غيره و يا وجود زير ساخت هاي بسيار توسعه يافته از مزايايي هستند كه بايد با چشم خود آنها را مشاهده كنيد.

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/10/4 ساعت: ۱۳ توسط:sabtsherkat20 :

فرايند ثبت شركت

فرايند ثبت شركت

آيا شما هم به دنبال ثبت شركت هستيد؟ احتمالا اگر خواهان ثبت شركت باشيد نياز داريد تا قدم به قدم بدانيد كه چطور مي توانيد صاحب يك شركت شويد. براي ثبت شركت بايد اقدامات زير را انجام دهيد:

1-    ابتدا بايد موضوع و هدف خود را براي ثبت شركت مشخص كنيد.

2-    سپس بايد ميزان سرمايه و هزينه اي كه براي شركت در نظر گرفته ايد را تعيين كنيد.

3-    حال به دنبال شريك باشيد. به ياد داشته باشيد كه قالب شركت براي تعيين تعداد شركا اهميت دارد.

4-    قالب مورد نظر خود را تعيين كنيد. مثلا براي ثبت شركت سهامي خاص بايد 3 شريك حداقل با هم شركت را ثبت كنند و براي ثبت شركت با مسئوليت محدود حداقل 2 شريك نياز است.

5-    مرحله بعدي لزوم داشتن يك توافقنامه بين شركا است كه موضوعاتي مانند تقسيم سهام و يا نوع مشاركت و غيره را با هم توافق كنند.

6-    نام شركت را انتخاب كنيد. 5 نام به ترتيب اولويت بايد در نظر بگيريد.

7-    در مرحله بعد بايد شركا مجمع عمومي موسسين را تشكيل دهند. اين مجمع بين همه شركا شكل مي گيرد تا موضوعاتي مانند ساختار، نوع سهام، اظهارنامه، هيئت مديره و غيره توافق شود. صورتجلسه اي در اين مجمع تنظيم مي شود كه براي ثبت شركت الزامي است و همه شركا بايد آن را تاييد كنند.

8-    اعضا منتخب براي هيئت مديره در قدم بعدي ثبت شركت تشكيل جلسه مي دهند و وظايف و اختيارات را در بين خود مشخص مي كنند.

9-    حالا بايد مدارك همه شركا جمع آوري شود. به ياد داشته باشيد كه ممكن است موضوع شركت نياز به مجوز از نهادي خاص داشته باشد كه بايد تهيه كنيد. يا اگر براي ثبت شركت سهامي مي خواهيد اقدام كنيد بايد حداقل 35 درصد از مبلغ سرمايه را واريز و فيش واريز را نيز ضميمه مدارك كنيد.

10-     به سايت اداره ثبت شركت ها مراجعه كنيد و درخواست ثبت شركت داده و اطلاعات را وارد كنيد.

11-     موضوع بررسي مي شود و در صورت تاييد بايد همه مدارك را به آدرس اداره ثبت شركت ها ارسال كنيد. اگر تاييد نشد دليل براي شما مشخص مي شود تا اصلاح كنيد.

12-     هزينه هاي ثبت شركت را در مرحله بعدي بايد واريز كنيد.

13-     شركت در اداره ثبت شركت ها ثبت مي شود و هزينه آگهي در روزنامه رسمي و روزنامه كثيرالانتشار از شما دريافت و موضوع ثبت شركت آگهي مي شود

14-     حال بايد كد اقتصادي دريافت كنيد و براي فعاليت در قالب يك شركت آماده باشد.

اين فرايند كلي ثبت شركت بود. به ياد داشته باشيد كه ريزه كاري ها و جزئيات حقوقي براي ثبت شركت اهميت زيادي دارند كه نبايد ناديده گرفته شوند. اگر در اين خصوص اطلاعات لازم داريد حتما با كارشناسان معتبر حقوقي مشورت كنيد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/10/3 ساعت: ۲۰ توسط:sabtsherkat20 :

آيا ثبت شركت و ثبت برند تفاوتي دارند؟

آيا ثبت شركت و ثبت برند تفاوتي دارند؟
 

ثبت شركت و ثبت برند هر دو در راستاي تسهيل ، اعتماد و حفظ مالكيت تجار و صاحبان مشاغل طراحي شده اند و در نگاه اول بسيار به هم شبيه هستند و ممكن است بسياري از افراد داراي بيزينس فقط به ثبت شركت اكتفا كنند و خيلي در خصوص تفاوت اين دو موضوع اطلاعات نداشته باشند.

مراحل فرايندي ثبت شركت و ثبت برند اساسا شبيه هستند اما تفاوت هايي در برخي قسمت ها وجود دارد كه در ادامه سعي شده به آنها اشاره شود تا در صورتي كه فردي به صورت شخصي تصميم گرفت نسبت به ثبت برند و يا ثبت شركت اقدام نمايد اطلاعات پايه و اساسي نسبت به هر كدام داشته باشد تا در ادامه مسير با مشكل مواجه نشود و در اسرع وقت موفق به ثبت برند يا شركت مورد نظر خود شود.

تفاوت از نظر مراحل ثبت

فرايند ثبت شركت:

 براي شروع فرايند ثبت شركت، اولين اقدام مربوط به تعيين اعضا و آشنا شدن با موضوع فعاليت هاي تعريف شده براي شركت مي باشد. اعضاي تشكيل دهنده شركت بايد شناخت جامع و كاملي نسبت به چشم انداز ها و اهداف پيش روي شركت داشته باشند. امروز مانند گذشته نياز به مراجعه پي در پي به اداره ثبت شركت ها نيست و بيشتر مراحل آن بصورت الكترونيكي و از طريق سامانه اختصاصي سازمان ثبت شركت ها انجام مي پذيرد. بدين ترتيب كه شخص متقاضي بايد به سامانه الكترونيكي وارد شود  و تمامي اطلاعات را وارد نموده و مدارك مورد درخواست را آپلود نمايد و در پايان بر روي كليد پذيرش كليك نمايد.

از جمله فيلد هايي كه متقاضي مي بايست براي تكميل فرم هاي ثبت شركت كامل نمايد، فيلد مربوط به نام شركت است كه مطابق با قانون ثبت شركت ها، بايد حداقل از سه كلمه كامل تشكيل شود. توجه داشته باشيد كه براي انتخاب نام شركت قوانيني منظور گرديده است از جمله اينكه نام مورد نظر نبايد اختصاص به تشكيلات دولتي داشته باشد. پس از ثبت نام اوليه، كليه مدارك شركت مانند تقاضانامه، صورتجلسات، فيش واريزي به مبلغ 35% سرمايه شركت به همراه ديگر مدارك بايد از طريق پست به آدرس اداره ثبت شركت ها ارسال گردد. پس ار بررسي هاي انجام شده توسط كارشناسان، نتايج به متقاضيان اعلام شده و در صورت تاييد آنها، در روزنامه رسمي كشور چاپ مي گردد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/9/26 ساعت: ۱۵ توسط:sabtsherkat20 :

روش ثبت شركت

روش ثبت شركت

آيا مي دانيد صاحب هر نوع كسب و كاري كه باشيد مي توانيد اين كسب و كار را به صورت حقوقي و در قالب ثبت شركت دنبال كنيد؟ خواه اين كسب و كار از نوع كسب و كارهاي آزاد باشد، خواه الكترونيكي و اينترنتي باشد و يا خواه حتي از مشاغل دور كاري و نوين باشد، شما مي توانيد با ثبت يك شركت به راحتي فعاليت خود را به صورت حقوقي دنبال كنيد.

شركت اعتبار زيادي به كسب و كار شما مي دهد و از اين جهت بسياري از افراد پيش رو براي اينكه بتوانند به اهداف كاري خود جامه عمل بپوشانند، قبل از هر اقدامي براي ثبت شركت اقدام مي كنند. داشتن روحيه مشاركتي از لازمه هاي ثبت شركت است و اين روحيه مشاركتي و كار تيمي به افراد كمك مي كند تا بتوانند با همپوشاني يكديگر سرعت و كيفيت بهتري به كار داده و با تجميع سرمايه هاي خود و با تمركز بيشتر روي كسب و كار بهترين آورده هاي مالي و اعتباري را براي خود داشته باشند.

اما براي ثبت شركت چه بايد كرد و يا روش ثبت شركت چيست؟

متولي ثبت شركت در ايران اداره ثبت شركت ها است كه دفتر مركزي اين اداره در تهران واقع شده و در تمامي شهرهاي بزرگ و استان هاي ايران نيز اين اداره شعباتي را راه اندازي كرده است. قبلا به اين شكل بود كه افرادي كه خواهان ثبت شركت بودند خودشان و يا وكيل حقوقي آنها كه تسلط بهتري روي فرايند هاي ثبت شركت داشت، به اين اداره بارها مراجعه مي كرد و با ارائه مستندات لازم براي ثبت شركت اقدام مي كرد.

اما امروزه اينترنت در اختيار اداره ثبت شركت ها قرار گرفته تا روند ثبت شركت بسيار ساده تر و سريع تر انجام شود. هر چند هنوز هم وجود افراد خبره براي ثبت شركت با توجه به پيچيدگي هاي حقوقي ساختار شركت ها پيشنهاد مي شود اما خود افراد نيز مي توانند با راهنمايي هايي كه در سايت اداره ثبت شركت ها وجود دارد، براي ثبت شركت اقدام كنند.

روال ثبت شركت به اين صورت است كه بايد پس از مشخص كردن قالب شركت از 7 قالب شركت هاي تجاري، تعداد شركا انتخاب شوند، ميزان سرمايه مشخص شود و توافقنامه اوليه بين شركا امضا شود. سپس بايد اساسنامه و يا شركتنامه و اظهارنامه ثبت شركت تهيه شود. مستندات شركا مانند مدارك هويتي و شناسنامه اي، توافقنامه و ديگر مستندات به همراه گواهي عدم سو پيشينه و گواهي واريز سرمايه اوليه در بانك، بايد ارائه شود و درخواست ثبت شركت داده شود.

اين درخواست در سامانه ثبت شركت ها بارگذاري مي شود و كارشناسان اين اداره مدارك و مستندات را بررسي مي كنند و از بين نام هاي انتخابي شركا در صورت قبول مستندات، يك نام براي شركت در نظر گرفته مي شود. در اين مرحله لازم است كه وكيل حقوقي شركت نسبت به واريز هزينه ها اقدام كند تا شركت ثبت شود و شناسه شركت صادر شود.

پس از آن مراحل ديگري مانند ارسال و يا تحويل دادن اصل مستندات ثبت شركت به اداره ثبت شركت ها انجام مي شود، كد اقتصادي بايد دريافت شود، دفاتر مالياتي يا دفاتر پلمپ بايد تهيه شود و شركت عملا با آگهي شدن موضوع ثبت شركت در روزنامه رسمي و يك روزنامه كثير الانتشار ديگر، به فعاليت خود بپردازد.

همه اين موارد مي تواند در كمترين زمان توسط خبرگان حقوقي انجام شود. اما اگر اشتباهي در تهيه و تكميل مستندات انجام شود و مدارك مرتبا بازگردانده شود اين روال و فرايند براي ثبت شركت مي تواند بيشتر شود. به ياد داشته باشيد كه ثبت شركت در دنياي امروز يك انتخاب نيست بلكه يك ضرورت است چرا كه رقابت هاي امروزي نياز به تكيه گاهي به نام شركت دارد تا اعتماد بيشتر مشتريان را به همراه داشته باشد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/9/25 ساعت: ۱۳ توسط:sabtsherkat20 :

آيا ثبت شركت در تهران بهتر است؟

آيا ثبت شركت در تهران بهتر است؟

شركت ها با عوامل مختلفي ارزش گذاري مي شوند و اين ارزش گذاري توسط مشتري اساس بسياري از فعاليت ها و اعتبارات شركت را نزد مشتريان نشان مي دهد. به همين جهت بسياري از افرادي كه قصد دارند فعاليت خود را به صورت حرفه اي آغاز كنند به دنبال ثبت شركت به دنبال بهترين انتخاب ها هستند.

يكي از سوالاتي كه براي ثبت شركت بسياري از علاقمندان اين حوزه را به فكر فرو مي برد، ثبت شركت در تهران است. در واقع گمان بسياري بر اين است كه ثبت شركت در تهران ارزش افزوده بيشتري براي آنها خواهد داشت.

به ياد داشته باشيد كه سازمان ثبت شركت ها يا اداره ثبت شركت ها يك نهاد دولتي است كه زير شاخه سازمان ثبت املاك و اسناد بوده و تحت نظارت قوه قضاييه فعاليت مي كند. اين اداره به صورت يكپارچه فعاليت مي كند و بر همين اساس و به منظور رفاه حال متقاضيان ثبت شركت امروزه در اغلب شهرها و مراكز استان ها اقدام به داير كردن شعب و يا نمايندگي هايي كرده است كه كار ثبت شركت در استان مربوطه را به راحتي انجام مي دهند و نيازي به حضور و يا ثبت شركت در تهران نيست و تفاوتي نيز در ارزش و اعتبار شركت ندارد.

از طرف ديگر در سال هاي اخير اداره ثبت شركت ها اقدام به راه اندازي سامانه ثبت شركت ها به صورت بر خط يا آنلاين نموده است. اين بدين مفهوم است كه فرايند ثبت شركت در خانه نيز امكان پذير شده است و افرادي كه شناخت كافي از مباحث حقوقي و قانون تجارت داشته باشند مي توانند حتي خودشان نيز براي ثبت شركت از خانه اقدام نموده و ثبت شركت بصورت اينترنتي انجام دهند.

هر چند توصيه اغلب كارشناسان بر اين است كه نهايتا با وجود ساده شدن ثبت شركت اين عمليات توسط خبرگان اين حوزه انجام شود. نكته بسيار مهم براي ثبت شركت اينترنتي اين است كه تهيه اسناد ثبت شركت مانند اساسنامه، تقاضانامه و يا شركتنامه نياز به مهارت و دانش حقوقي دارد. ضمن اينكه تكميل نهايي پرونده نيز نياز به ارسال اصل مدارك و رساندن آن به دست اداره ثبت شركت ها دارد اما اين كار نيز در شعبه استان انجام مي شود و نهايتا براي ثبت شركت در استان خودتان بايد اقدام كنيد.

بنابراين آنچه كه در اين نوشتار به آن پرداخته شده اين است كه ثبت شركت در تهران اعتبار اضافي براي شركت شما ايجاد نمي كند. شركت ها با موضوعاتي مانند ميزان سرمايه، شركا و يا موضوعات فعاليت خود و به دنبال آن با اقداماتي مانند ثبت برند يا علامت تجاري و برند سازي و تبليغات فراوان و همچنين موضوعات تكميلي ديگري مانند رتبه بندي شركت يا اخذ كارت بازرگاني و انجام فعاليت هاي تجاري در حوزه هاي صادراتي و وارداتي است كه به اعتبار شركت خواهد افزود.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/9/22 ساعت: ۲۰ توسط:sabtsherkat20 :

چگونگي ثبت شركت مختلط سهامي

چگونگي ثبت شركت مختلط سهامي

اگر تعدادي شريك سهامي با يك تا چند نفر شريك تضامني مشاركت نموده و اقدام به ثبت شركت كنند، تركيب اين مشاركت در قالب شركت مختلط سهامي به ثبت مي رسد. در واقع شركت مختلفط سهامي نوعي از شركت هاي هفتگانه تجاري قانون تجارت ايران است كه طبق ماده 162 اين قانون تعريف شده است. در واقع همانطور كه از نام شركت مختلط سهامي مي توان استنباط كرد، شركت مختلط سهامي تركيبي از شركت تضامني و شركت سهامي است.

بنابراين مطابق با ساختار اين نوع شركت ها دو نوع شريك در شركت مختلط سهامي با هم مشاركت دارند: شريك سهامي و شريك ضامن.

شركا سهامي تامين كننده بخشي از سرمايه شركت هستند كه محدوديتي در اين سهم وجود ندارد و در قبال سرمايه خود مطابق با اساسنامه يا شركتنامه اين شركت ها، سهام دريافت مي كنند. ميزان مسئوليت اين سهامداران در شركت مختلط سهامي تنها به اندازه سهام اسمي است كه در شركت دارند و بيش از آن در قبال بدهي ها و ديون شركت نبايد نگران باشند زيرا مسئوليتي ندارند.

اما شريك يا شركا ضامن افرادي هستند كه در خصوص شركت ضامن شناخته مي شوند و به همين دليل نسبت به بدهي ها و مسئوليت ها شركت بايد تماما عهده دار مسئوليت باشند.

نكته مهم اين است كه شركاي ضامن بايد نامشان در اسم شركت آورده شود و اگر بيش از يك يا دو نفر هستند مي تواند نام آنها با عباراتي مانند و همكاران، دوستان و غيره در نام شركت به همراه عبارت شركت مختلط سهامي آورده شود. لازم به توضيح است كه سهامداران در اين شركت ها بايد مراقب باشند كه نامشان در عنوان شركت قيد نشود زيرا در كنار شركا ضامن و به همان اندازه مسئول خواهند بود. ضمن اينكه در تعداد شركا چه ضامن و چه سهامدار در اين شركت ها محدوديتي ديده نشده است.

مجمع عمومي شركت مختلط سهامي بايد در شركت ديده شود اما اين مجمع نمي تواند مديران شركت را انتخاب كند بلكه اين وظيفه شريك يا شركت ضامن است كه مديران را انتخاب و يا خودشان قبول مسئوليت كنند. ضمن اينكه تصميم گيري در اين شركت ها بر عهده شركا تضامني است.

اما از طرفي سهامدارن حق نظارت بر فعاليت هاي شركت را خواهند داشت. در واقع قانون اين حق را به سهامداران داده است كه هيئتي حداقل با تركيب سه نفر ايجاد نمايند و براي مدت يك سال براي نظارت بر فعاليت هاي شركت به منظور اطمينان از روند درست شركت اقدام نمايند.

در شركت مختلط سهامي همانطور كه توضيح داده شد مسئوليت شركت تماما به عهده شركا ضامن است. بر اين اساس اگر دارايي شركت كافي نباشد براي پرداخت بدهي ها و يا ديون احتمالي بايد هر يك از شركا ضامن تماما مسئوليت بدهي هاي شركت را عهده دار باشند. اما اين به اين مفهوم نيست كه شركا سهامي مسئوليتي در شركت ندارند چرا كه بايد به اندازه سهام خود در شركت قبول مسئوليت كنند. قوانين تركيبي دو شركت سهامي و تضامني باعث پيچيده شدن فرايند ثبت شركت از نوع مختلط سهامي شده است اما اصلا نگران نباشيد. كارشناسان ما در هلدينگ ويونا در كمترين زمان شركت شما را به ثبت خواهند رساند. براي مشاوره رايگان ثبت شركت و ثبت برند تماس بگيريد.

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/9/17 ساعت: ۱۳ توسط:sabtsherkat20 :

ثبت شركت و ثبت برند

ثبت شركت و ثبت برند

يكي از بهترين راه ها براي سر و سامان دادن به وضعيت كسب و كارها، ثبت شركت است. ثبت شركت تبديل يك تا چند شخصيت حقيقي بهيك شخصيت و يا واحد حقوقي است كه در آن تعدادي از افراد با هدف انجام برخي از فعاليت ها و به صورت اشتراكي اقدام به ثبت شركت مي كنند. ثبت شركت نه تنها اعتبار حقوقي به فعاليت شركت مي دهد، بلكه باعث مي شود فرصت هاي بسيار بيشتري را شركا و يا سهامداران شركت به دست آورده و در مسير سود آوري و توسعه بهتر قرار بگيرند.

براي ثبت شركت در ايران حداقل بايد دو نفر با هم شراكت داشته باشند. اين در ديگر كشورها ممكن است متفاوت باشد و بعضا حتي يك نفر هم مي تواند شركت ثبت كند. براي اين منظور بايد اظهارنامه ثبت شركت تهيه شود و براي شركت نيز بايد اساسنامه و يا شركتنامه با توجه به نوع شركت تهيه شود. بعد از اينكه تقاضا ثبت شركت در وب سايت اداره ثبت شركت ها داده شد، در صورتيكه همه اصول به خوبي رعايت شده باشد و تمامي مستندات به خوبي تهيه شده باشند، شركت ثبت مي شود.

براي ثبت شركت بايد 5 نام به ترتيب اولويت انتخاب كنيد. يكي از اين نام ها به عنوان نام شركت شما انتخاب خواهد شد و از اين پس شركت شما با اين نام شناخته مي شود. لازم به توضيح است كه عنوان شركت با برند يا علامت تجاري متفاوت است هر چند بعضا ممكن است يك نام واحد داشته باشند و برخي نام شركت را براي برند خود نيز در نظر بگيرند.

ثبت برند موضوعي كاملا متفاوت با ثبت شركت است هر چند ارتباط نزديكي با هم دارند. براي ثبت برند الزامي به داشتن شركت نيست و افراد حقيقي هم مي توانند برند ثبت كنند. با ثبت شركت شما مي توانيد محصولات، خدمات و كالاهايي توليد و ارائه دهيد كه ممكن است بسياري از رقبا شما نيز اين كار را انجام دهند. اما زماني مي توانيد اين محصولات را منحصر به فرد و منحصر به سازمان يا شركت خودتان بكنيد كه براي آنها يك برند ثبت كنيد. در اصل ثبت برند براي محصول باعث تمايز بين محصولات شما با محصولات مشابه شركت هاي ديگر مي شود.

ثبت شركت و ثبت برند هر دو به صورت تخصصي و حرفه اي توسط كارشناسان هلدينگ ويونا انجام مي شود. براي اين منظور كافي است با كارشناسان ما تماس بگيريد و در كمترين زمان صاحب شركت و برند شويد.

 

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/8/27 ساعت: ۲۱ توسط:sabtsherkat20 :

ثبت شركت

ثبت شركت

هرگاه عده اي حقيقي و يا حقوقي با اراده خود و به منظور انجام اموري بازرگاني دور هم جمع شوند و در اصل فعاليتي شراكتي را برنامه ريزي كنند و طبق قراردادي با هم اين شراكت را در اداره ثبت شركت ها ثبت كنند، اقدام به ثبت شركت كرده اند. ثبت شركت يا به منظور تصاحب منفعتي است كه به شركت تجاري شهرت دارد و يا به دنبال ارائه خدمتي عام المنفعه و يا بدون منفعت مشخصي است كه به شركت غيرتجاري يا موسسه غير انتفاعي شهرت دارد.

ثبت شركت تجاري طبق قوانين مشخصي انجام مي شود كه در قانون تجارت ايران ديده شده است و هدف از تشكيل شركت تجاري همانطور كه توضيح داده شد، جلب منفعت يا سود براي شركايي است كه اقدام به ثبت شركت كرده اند. شركت هاي تجاري در هفت دسته تقسيم مي شوند:

-         شركت سهامي

-         شركت با مسئوليت محدود

-         شركت تضامني

-         شركت تعاوني

-         شركت نسبي

-         شركت مختلط سهامي

-         شركت مختلط غير سهامي

شركت هاي سهامي و تعاوني خود به دو دسته ديگر نيز تقسيم مي شوند كه شركت سهامي عام و خاص مي باشند و تعداد شركا يا سهامداران در اين نوع شركت ها و ميزان سهام يا همان آورده شركا در واقع تعيين كننده ميزان سهم هر شريك است و به همان اندازه نيز در منافع و زيان شركت شريك هستند. ضمن اينكه به غير از اين هفت دسته شركت تجاري همانگونه كه آورده شد، موسسه غير تجاري نيز به عنوان يك شخصيت حقوقي مجزا در قانون ديده شده است كه يا انتفاعي است و يا غير انتفاعي.

مرجع ثبت شركت در ايران اداره ثبت شركت ها است. افرادي كه به دنبال ثبت شركت هستند مي توانند با مراجعه به سايت اين اداره، درخواست خود را ارائه نمايند. اما بايد در نظر داشت كه تنظيم اظهارنامه و ساير مستندات نياز به تخصص دارد. بنابراين لازم است كه براي ثبت شركت از افراد حرفه اي كمك بگيريد.

براي ثبت شركت مي توانيد با مشاوران حرفه اي هلدينگ ويونا مشورت كنيد و خدمات خود را به صورت تضميني و حرفه اي از كارشناسان هلدينگ ويونا بخواهيد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/8/25 ساعت: ۱۱ توسط:sabtsherkat20 :